Hantering

Vi arbetar för att du ska få tillbaka det du glömt eller tappat på Öresundståg. Det kan dröja upp till en vecka innan upphittat gods finns i vårt system.

Registrera ditt ärende i formuläret  på vår hemsida för snabbast hantering. Vi kontaktar dig via e-post, oavsett om vi får en matchning i systemet eller inte.

Om vi lokaliserat godset, informeras du via e-post på vilket av våra utlämningsställen  godset finns. Där får du mot en kostnad lösa ut dina tillhörigheter.

Godset kan även skickas till dig mot en fraktkostnad.

Upphittat i Danmark

Föremål som upphittas i Danmark tas omhand av DSB. DSB Hittegods kan nås på (+45)24 68 09 60 helgfria dagar måndag-fredag kl 09:00-11:00. Öppettider på Köpenhamns centralstation är måndag–fredag kl 08:00–20:00 och lördag–söndag samt helg kl 10:00–17:00.

För mer information, besök DSBs webbplats.

Sodexo Lost & Found Services sköter hittegodshanteringen på uppdrag av Öresundståg med Malmö som central ort. Öppettider och besöksadress hittar du under ”Kontakta oss”.


Varje vecka görs mer än en halv miljon resor med Öresundståg


Sodexo ansvarar för upphittade föremål på Öresundstågen


Varje månad får vi in cirka 850 föremål i vår hantering


Ombordpersonal tar hand om upphittade föremål och lämnar in på närmsta inlämningsställe


Om du glömt något så registrera direkt på vår hemsida


Upphittade föremål transporteras vilket medför ledtider i hanteringen


Alla föremål registreras och paras ihop mot förfrågningar


Vid träff återfås föremålet mot en avgift på inlämnad plats